Back to Press Center

PRESSMEDDELANDEN

Nästa generation Neato avancerade robotdammsugare – Neato D10, D9 och D8 – lanseras på IFA 2020

Intelligenta robotdammsugare från Neato som gör vardagen enklare

Berlin, Tyskland, 4 september 2020 — Neato Robotics, ledande producent av intelligenta robotdammsugare för hemmet, meddelade idag att de kommer lansera de senaste modellerna i sin premiumserie – Neato D10, D9 och D8 – på IFA Berlin 2020. Neato robotdammsugare är den ultimata städpartnern, med oöverträffad teknik, enkel installation och robusta maskindelar.

“Vi har kombinerat Neatos 15 års erfarenhet i den här branschen med feedback från kunder och den senaste utvecklingen inom robotteknik och AI, och vi är stolta över att visa upp dessa fantastiska nya produkter – våra bästa någonsin – för världen. Neatos senaste intelligenta robotdammsugare är unika när det gäller design och teknik, kombinerat med en fantastisk användarupplevelse och vår nya MyNeato-app gör de vardagen enklare med robotteknik”, säger Neatos VD Thomas Nedder.

De nya robotdammsugarna från Neato med sin karaktäristiska D-formade design har överlägsen konstruktionskvalitet och användarvänlighet. Neato når från hörn till hörn och kant till kant för en mer komplett rengöring, med marknadens bredaste borste och största dammbehållare. Neato D10 har ett True HEPA-filter, det första på marknaden, som fångar upp 99,97 % av allergener och damm och andra partiklar så små som 0,3 mikroner. Det är enklare än någonsin att konfigurera Neato, med Bluetooth-aktiverad anslutning till Wi-Fi och en smidig process i sex enkla steg på den nya MyNeato-appen, den kortaste installationen inom branschen, så du kan sätta igång städningen direkt.

Neato D10

Med en gångtid på upp till 150 minuter, ett True HEPA-filter som suger upp upp till 99,97 % av allergener så små som 0,3 mikroner och den senaste LaserSmartTM LIDAR-baserade tekniken har Neato D10 ultimat prestanda för komplett rengöring.

Neato D9

Neato D9 gör grovarbetet åt dig. Med ett högpresterande HEPA-filter som fångar upp 99,5 % av damm och allergener, en gångtid på upp till 120 minuter och Neatos välkända LaserSmartTM-teknik gör Neato rent när och och var du vill, till och med i mörker.

Neato D8

Neato D8 har den kvalitet och branschledande teknik du förväntar dig av Neato – som den största dammbehållaren, extra bred borste och den senaste LaserSmartTM-tekniken – med en bättre användarupplevelse, en gångtid på upp till 90 minuter och mer effektiv rengöring.

Den nya produktserien är tillgänglig hösten 2020 hos deltagande återförsäljare i Nordamerika, Europa och Japan, och i USA även på NeatoRobotics.com.

Om NeatoNeato Robotics utformar intelligenta robotar för hemmet för att förbättra människors liv och lösa verkliga problem. Neatos målsättning är att skapa en personlig städupplevelse och att se till att robotar utvecklas och anpassas i takt med konsumentens behov. Neato leder innovation med intelligent LaserSmartTM LIDAR-baserad navigering, kartläggning, smarta hem-anslutningar och överlägsna rengöringsfunktioner. Om du vill veta mer kan du gå till www.help.neatorobotics.com.

Can we help?